Webwinkel Vakdagen 2016

Voor de vijfde keer stond het Dealer4Dealer team op de Webwinkel Vakdagen. Dit jaar besloten we het anders aan te pakken dan voorgaande jaren. Met een nog grotere stand én veel nieuwe ontwikkelingen was onze stand opvallender dan ooit. Benieuwd hoe wij de Webwinkel Vakdagen ervaren hebben? Lees het in onze blog.  

Opbouw

Bij binnenkomst werd je direct ontvangen door enthousiaste dames, met tassen van partner Lightspeed. De beurs was praktisch en overzichtelijk ingedeeld. De Dealer4Dealer stand was niet te missen en vlakbij de enorme Lightspeed stand, welke in het midden van de beurszaal was. Met de kreten ‘Koppel je e-commerce aan Exact’ en ‘Word jij onze 1000ste?’ kon je moeilijk om onze stand heen.

De kreet ‘Koppel je e-commerce aan Exact’ geeft aan dat we de focus nu breder leggen. Van een Magento en Exact koppeling naar een totaal aanbod voor e-commerce. Door nieuwe koppelingen met verschillende takken in de e-commerce maken we het succesvol online ondernemen gemakkelijk.

‘Word jij onze 1000ste?’ heeft betrekking op onze beursactie. We hebben nu bijna 1000 webshops gekoppeld en hopen vlak na de Webwinkel Vakdagen de 1000ste webshop te mogen koppelen. Dit is iets unieks, wat we niet onopgemerkt willen laten. Deze 1000ste webshop krijgt de afgesloten koppeling voor 6 maanden gratis. Daarnaast zullen we persoonlijk een prachtig boeket van Frederique’s Choice overhandigen en een goede fles wijn van Anfors.

Het Dealer4Dealer team was aanwezig met zes man sterk. Met een prachtige outfit in de Dealer4Dealer kleuren waren onze experts niet te missen. In onze stand stonden tafels en stoelen, zodat iedereen die geïnteresseerd was in een koppeling of Aflettermodule voldoende geïnformeerd kon worden en comfortabel kon zitten. Naast ons stond het team van Magento partner Guapa Media. De stand van Guapa Media was perfect op onze stand afgestemd.

Ervaring

Of we genoten hebben op de Webwinkel Vakdagen? Uiteraard. Deze tiende editie werd groots uitgepakt en dat hebben we gemerkt. We hebben geen moment stil gestaan. Naast veel potentiële klanten hebben we ook veel bestaande klanten gesproken; onder andere My Jewellery, ProForto, Bascom Camera's, Power Components en Tol Outdoor Leisure. Een goed moment om ervaringen te delen en bij te praten.

Beide dagen waren druk bezocht. Het publiek dat bij onze stand langskwam was erg gevarieerd. Webshop eigenaren in verschillende branches waren aanwezig, maar ook een aantal Payment Service Providers, Magento partijen, marktplaatsen (zoals Bol.com) en andere e-commerce professionals.

Naast de gevarieerde stands kregen bezoekers de kans om seminars te volgen. De onderwerpen waren opgedeeld in verschillende categorieën. Zo was er voor ieder wat wils. Om een goed beeld te krijgen over de seminars hebben we zelf ook eentje bezocht. Aangezien we momenteel ook fulfilment koppelingen met Exact Online aanbieden hebben gekozen voor de seminar 'De toekomst van E-fulfilment – wat webwinkels nu moeten weten ... door Jeroen Dekker'. Dit was een uitstekende keuze; een leuke spreker en een duidelijke presentatie.

De eerste dag werd afgesloten met een knallend feest met dj Dennis van der Geest en een goede band. Ook Lightspeed had groots uitgepakt dit jaar met een dj en een bar. De Webwinkel Vakdagen waren tot in de puntjes verzorgd door de organisatie. Onze complimenten.

Partners

Onze partners zijn erg belangrijk voor ons. Daarom stonden we dit jaar niet alleen met het Dealer4Dealer team op de Webwinkel Vakdagen, maar hebben we ook een aantal partners mee gebracht. Op woensdag 20 januari stonden BigBridge, LinQhost en Experius bij ons in de stand.

Op donderdag 21 januari begon partner Jaagers in onze stand. Jaagers is de e-commerce specialist en maakt, gezamenlijk met zijn relaties, van elke klantreis een feestje. Na de lunch sloot Hypershop zich aan in onze stand. Hypershop claimt 's werelds snelste platform te hebben. 

Natuurlijk was Exact ook aanwezig op onze stand. Voor de bezoekers die nog niet met Exact werken was dit dé perfecte gelegenheid om meer te weten te komen over de (ERP) boekhouding van Exact. Door de combinatie van Exact, onze partners en ons eigen team boden we een ideale mix van e-commerce experts.

Highlights

Wat is ons nu het meest bijgebleven van de Webwinkel Vakdagen? Met name het gevarieerde aanbod aan standhouders, vele relaties en de al aanwezige kennis van de bezoekers. De stands waren erg informatief ingericht, zodat het direct duidelijk was met welke partij je te maken had. De één had dit jaar nog groter uitgepakt dan de andere. Vervelen hoefde je je zeker niet tijdens de Webwinkel Vakdagen.

Zelf zijn we zo enthousiast over Webwinkel Vakdagen 2016, dat we onze stand voor volgend jaar al geboekt hebben. Sterker nog, we zijn al druk bezig met de voorbereidingen. Ons doel: in 2017 nog groter uitpakken dan 2016. Wordt vervolgd…